La o căutare a cuvintelor "cazare România" pe internet, una dintre marile agenţii de turism - Eximtur, care vinde vacanţe cu cazare în special la pensiunile sau hotelurile din ţară, apare abia pe rezultatele din a patra pagină afişată de Google.
În primele zece afişări ale Google apar link-urile turistinfo.ro, roturism.com, ecazari.ro, tourismguide.ro, infopensiuni.ro, romaniacazare.ro, cazari.ro, rotouring.ro, viaromania.eu şi romania-turistica.ro.
Cine sunt aceste site-uri şi cât contează pentru turismul românesc?
Prezenţa pe internet în primele afişări la cazare aduce acestor site-uri, ce pun gratuit la dispoziţia turiştilor baze de date cu pensiuni, vile şi hoteluri din ţară, câteva zeci de mii de euro anual. Banii vin din abonamentele pe care le încheie pensiunile sau hotelurile pentru a fi prezente pe site-urile specializate de cazare. În medie, o unitate de cazare plăteşte în jur de 100 de euro anual pentru a apărea în baza de date a site-urilor de cazare.
"Apariţia site-urilor ce prezintă posibilităţi de cazare reprezintă o adaptare la tehnologie. De câţiva ani buni oamenii au început să îşi rezerve pe internet camerele de hotel sau pensiuni. Sunt uşor de găsit site-urile de cazare pentru că acestea sunt foarte bine optimizate după anumite cuvinte-cheie, precum cazare", a declarat Lucian Marinescu, senior associate al companiei de consultanţă Trend Hospitality. El a mai precizat că nu toate agenţiile de turism îşi optimizează site-urile. Oficialii agenţiei de turism Eximtur, cu afaceri de 27 de milioane de euro în 2009, au transmis că site-ul este optimizat în special după cuvântul-cheie vacanţă, şi nu după cazare. "Am optat pentru cuvântul vacanţă, având în vedere că un site nu poate fi găsit întotdeauna după prea multe cuvinte", a declarat Noemi Hagan, reprezentanta Eximtur, al cărui link este afişat primul la căutarea cuvânt