Planurile Ucrainei de a atrage 1,5 miliarde dolari prin turismul ocazionat de Campionatul European de Fotbal Euro 2012 ar putea fi mult prea optimiste, potrivit Erste Group Bank şi Capital Economics, care estimează că veniturile din turism ar putea ajunge doar la jumătate din aşteptările gazdelor deoarece Ucraina e la o distanţă geografică prea mare faţă de Occident, scrie Bloomberg.
Ucraina, care găzduieşte campionatul alături de Polonia, a investit aproape 14 mld. dolari în pregătirile pentru turneu şi se aştepta ca turismul să aducă venituri de 1,5 mld. dolari pe parcursul campionatului. Pariul pe turism este cu atât mai important pentru Ucraina cu cât principalele sale exporturi sunt oţel şi cereale, iar cererea pentru aceste produse e în scădere din cauza crizei economice. "Două din meciurile noastre sunt în Donetsk, ceea ce înseamnă că mergem la un turneu european găzduit în Asia, şi nu există zboruri directe", spune Mark Perryman, purtător de cuvânt al suporterilor londonezi.
Alte plângeri ale potenţialilor turişti se referă la preţurile foarte mari cerute de hoteluri, transportul dificil până la oraşele gazdă şi starea proastă a infrastructurii, precum şi frica de rasismul despre care se zvoneşte că ar fi răspândit în fostul stat sovietic.
Autorităţile britanice estimează că un număr total de 3.000-4.000 de suporteri vor merge către Ucraina şi Polonia, aproximativ o zecime din numărul celor care s-au deplasat în Germania pentru Euro 2004. Autorităţile ucrainene anticipează că fiecare din cei 500.000 de vizitatori aşteptaţi va cheltui în medie 800 de euro, mult mai puţin decât cheltuiala medie de 1.327 euro de la Euro 2008, care a fost găzduit de Austria şi Elveţia.
În contrast cu problemele economice ale Ucrainei se află salariile primite de fotbaliştii britanici în perioada 2010-2011, care se ridică la suma totală de 1,77 mi