Jose Medran, directorul general al Procter & Gamble Romania, cel mai important jucator pe piata produselor de igiena personala, crede ca odata ajunse in punctul optim de "declansare", toate categoriile de produse din portofoliu vor raporta cresteri ale volumelor vandute.
"Exista ceea ce se numeste epunct de declansaree in dezvoltarea unei piete. Pe masura ce produsul intern brut pe cap de locuitor si ceilalti indicatori de bunastare economica cresc, cresc si categoriile. Exista o secventa de categorii, care vor creste una dupa cealalta, de la cele de baza pana la cele mai sofisticate", spune Medran.
In ceea ce priveste evolutia actuala a diferitelor segmente de pe piata produselor de ingrijire personala si a locuintei, directorul general al Procter & Gamble este de parere ca piata se afla momentan in stadiul de dezvoltare a produselor de baza, cum sunt sampoanele si colorantii penstru par, dar a atins un punct minim in ceea ce priveste produsele de ingrijire a tenului, de exemplu.
"Piata este extrem de competitiva si toti jucatorii internationali importanti sunt deja prezenti. Insa intr-o economie in crestere, toate categoriile sunt inca in dezvoltare. Asa ca toti pestii care inoata in lacul din SUA sau Marea Britanie inoata aici intr-un lac mult mai mic. De ce? Pentru ca ne asteptam ca lacul sa creasca", spune Medran.
Produsele din portofoliul P&G au inregistrat anul trecut rate de crestere intre 7% si 15% pe piata locala, cu o evolutie neasteptata pe segmentul produselor de igiena intima feminina. Vanzarile absorbantelor Always si Discreet s-au majorat anul trecut cu 12%, in volum, ocupand o cota de piata de 60%, potrivit datelor companiei.
"Cel mai dinamic segment a fost cel al igienei intime feminine, impulsionat de subcategorii (absorbantele zilnice Discreet - n.red.). Efortul nostru nu se indreapta spre a face o marca anume mai di