Oamenii au tendinta de a fi oarecum sentimentali, atunci cand vorbesc despre aur, in contextul acestui raliu, care se desfasoara de 11 ani. Anul 2009 a impartit oamenii in doua tabere: cei care iubesc aurul si cei care il detesta. Este cert faptul ca, de-a lungul timpului, aurul a avut intodeauna un rol special ca simbol de valoare. (Tot aurul din lume incape intr-un cub de 20 de metri.) Aurul nu poate fi niciodata creat, desi multi alchimisti au incercat, nu poate fi distrus, intrucat nu este solubil in acid azotic, spre deosebire de argint si metalele comune. Aurul, un simbol al prosperitatii si norocului, a mentinut bogatia familiilor de-a lungul generatiilor.
In Roma, in jurul anului 0 i.Hr., un cetatean roman putea cumpara o uniforma completa cu o uncie de aur. In 2011, un om de afaceri inca isi poate cumpara "uniforma" cu o singura uncie de aur, ceea ce arata faptul ca valoarea aurului a ramas intacta de-a lungul secolelor.
De la criza financiara din 2008, investitorii au cautat, din ce in ce mai mult, alternative pentru investitiile traditionale, cum ar fi obligatiunile si actiunile. Aurul a beneficiat foarte mult de pe urma acestei realocari. Accesibilitatea si avantajele aurului l-au transformat intr-o investitie din ce in ce mai populara pentru toata lumea, de la investitorii in retail, pana la cele mai mari si avansate hedge funds.
Pe parcursul ultimilor trei ani, investitiile totale in comoditati au crescut cu 265 miliarde USD, la 425 miliarde de USD, conform Barclays Capital. Aurul a stimulat in mod particular aceasta crestere exploziva, metalul galben reprezentand mai mult de o treime din toate investitiile in marfuri.
In concluzie, care sunt ratiunile din spatele faptului ca aurul a devenit o investitie de atat de mare succes? Criza financiara din 2008 a zguduit credinta oamenilor in sistemul financiar, deo