Producatorul de computere Apple isi intensifica rivalitatea cu Google prin introducerea propriului sistem de publicitate la noua versiune a sistemului de operare pentru terminalele mobile, scrie Wall Street Journal.
Steve Jobs, directorul executiv al Apple, a declarat ca noul sistem de operare va include functia de publicitate numita iAd, care va permite dezvoltatorilor de programe sa integreze reclame in soft-urile acestora. Apple va vinde reclame, iar dezvoltatorii care creeaza aplicatii vor obtine 60% din veniturile de publicitate, restul revenind companiei IT.
Lansarea iAd ar putea reprezenta o provocare pentru companiile ca AdMob care ofera reclame pentru terminalele mobile. Google, compania care detine cel mai popular motor de cautare, a cumparat AdMob pentru 750 milioane dolari.
Steve Jobs a spus in cadrul prezentarii sistemului de operare ca oamenii au inceput sa acceseze internetul de pe telefoane mai mult decat motoarele de cautare. Acesta a declarat ca reclemele in interiorul aplicatiilor sunt mult mai atractive pentru companii decat reclamele traditionale prin cautare online, arie dominata de Google. "Consumatorii executa cautari online pe telefonul mobil la fel cum o fac pe un computer", a declarat Jobs.
Noul sistem lansat de Apple ar putea ajuta Google sa isi apere achizitia AdMob, care in prezent asteapta acordul autoritatilor de reglementare. In momentul in care Comisia Federala de Comert din Statele Unite s-a opus tranzactiei, Google a argumentat ca publicitatea mobila este un domeniu in formare si competitiv, facand referire la intrarea Apple in acesta piata.
Apple si Google au inceput sa rivalizeze dupa ce si-au extins acoperirea in domeniul fiecaruia. In afara de publicitatea mobila, cele doua companii concureaza in segmentul telefoanelor mobile si a browser-elor de internet.
Jobs a declarat ca reclamele