„Adevărul de Seară" a făcut un experiment pentru şoferii care vor să ocolească străzile pline de cratere. Traseele alese au fost bulevardul Nicolae Iorga şi strada Păcurari.
Şoferii ieşeni care au drum zilnic pe Bulevardul Nicolae Iorga au nevoie de cel mult 90 de secunde pentru a parcurge porţiunea plină de gropi de la restaurantul Cotnari până la Gara Internaţională.
Mai citiţi:
Iaşi: Drumul spre Vaslui, reparat de mântuială (FOTO şi VIDEO)
Gropi peticite în loc de străzi reabilitate (VIDEO)
Cei care încearcă să evite craterele ca să îşi cruţe suspensiile la maşină parcurg de trei ori mai mult timp dacă aleg ruta ocolitoare dintre cele două repere. Astfel, de la Gara Internaţională, reporterii „Adevărul de Seară" au virat pe strada Dimitrie Cantemir către podul peste Bahlui.
De aici, am pornit pe Şoseaua Naţională, la dreapta, către rondul din Podu Roş. Pentru a pătrunde în sensul giratoriu, timpul de aşteptare a fost de trei minute. Ulterior, am intrat pe Bulevardul Socola, care se bucură de un strat de asfalt turnat recent, şi am ajuns la restaurtantul Cotnari, aflat la colţ cu bulevardul Nicolae Iorga. Timpul pierdut pe ruta ocolitoare, aşa cum se vede mai jos, a fost de aproape 300 de secunde.
Traseul original (roşu) măsoară 1.100 de metri, în timp ce ruta ocolitoare (verde) are 790 de metri
Traseele ocolitoare folosite de reporterii „Adevărul de Seară" pentru a ocoli sectoarele cu gropi au fost cele mai scurte cu putinţă. Porţiunea plină de gropi de pe bulevardul Nicolae Iorga, cuprinsă între Gara Internaţională şi restaurantul Cotnari, măsoară 1.100 de metri.
Ruta ocolitoare este chiar mai scurtă, măsurând 790 de metri. Cu toate acestea, timpul necesar parcurgerii acestui sector este de peste cinci minute, faţă de un minut jumătate cât durează să treci prin gropile de pe Nicolae Iorga.
Reparaţi