Compania braşoveană Metabras a derulat în perioada 1 martie 2008 – 1 martie 2009 proiectul „Performaţe de oţel”, finanţat de Uniunea Europeană prin Programul Phare - Asistenţă IMM pentru achiziţionarea de servicii de consultanţă în afaceri. Valoarea proiectului a fost de aproximativ 33.000 de euro.
Scopul acestui proiect a fost de a creşte competitivitatea firmei la nivel regional prin realizarea unor studii specifice de piaţă şi marketing, realizarea unor strategii noi de dezvoltare pe termen mediu şi realizarea unui proiect fezabil pentru accesarea de fonduri nerambursabile.
Obiectivele proiectului au fost creşterea competitivităţii pe piaţa internă, prin diversificarea serviciilor oferite clienţilor, găsirea de soluţii la problemele şi necesităţile acestora, dar şi stabilirea direcţiilor de acţiune în condiţiile noii pieţe europene. Alte ţinte vizate au fost îmbunătăţirea abilităţilor managerilor şi compartimentelor specializate pentru aplicarea strategiilor de dezvoltare a firmei, folosirea sistemelor IT performante de analiză şi monitorizare a afacerii, dar şi achiziţionarea unor servicii de consultanţă de calitate prin accesarea acestui program de finanţare.
Beneficiarii direcţi ai proiectului au fost salariaţii din top şi middle management, angajaţii, membrii echipei de proiect, în timp ce beneficiarii indirecţi au fost acţionarii, clienţii, furnizorii, furnizorii de studii si consultanţă.
Printre principalele activităţi realizate au fost cele de asistenţă în marketing şi cercetare de piaţă, achiziţionarea de software specializat pentru afaceri, dar şi asistenţa în obţinerea de finanţări.
Studiul de piaţă a oferit informaţii despre atitudini şi opinii ale clienţilor persoane fizice şi juridice din municipiul Braşov cu privire la oferta de produse şi servicii Metabras, atitudini, opinii şi comportamente interne faţă de mass-media