Secera si ciocanul inca sunt prezente pe logo-ul operatorului aerian rus Aeroflot, insa, in afara acestui detaliu, compania s-a dezis in totalitate de trecutul sau "de aur". Cea mai puternica dovada este chiar faptul ca pana la sfarsitul lui 2009, Aeroflot va avea o flota aproape integral formata din aeronave fabricate in Statele Unite si in Europa de Vest, scrie The New York Times.
Aeroflot se va debarasa de toate aeronavele de tip Tupolev, construite in Rusia. Odata cu acestea, doar sase din cele aproximativ 100 de avioane vor mai avea origine rusa. Iar aceste aeronave, de tip Il-962, vor zbura numai in interiorul Rusiei sau pe anumite rute externe "selecte", cum sunt Moscova-Havana sau Moscova-Hanoi.
Flota aproape exclusiv formata din aeronave Boeing si Airbus este un lucru remarcabil pentru o companie care, in perioada comunista, detinea practic toate avioanele civile din U.R.S.S. Chiar si asa, Aeroflot a incercat sa isi restructureze imaginea si sa apara in fata clientilor sub ipostaza unui operator aerian de business, in conditiile in care pasagerii prefera aeronavele produse in Occident.
Chiar daca expertii sunt de parere ca avioanele ruse sunt solide, intretinerea destul de precara si reparatiile la care au fost supuse le-a creat o reputatie destul de proasta in privinta sigurantei.
Si dupa cum marturisesc chiar pasagerii, sunt mult mai zgomotoase si mai inghesuite. "Privesc fiecare hublou si fiecare surub in parte si mi-e frica sa nu se intample ceva", spune Anastasia A. Tkachova, o studenta care se pregateste sa plece la Londra. "Este mult mai confortabil sa zbori cu un Airbus", confirma si Mihail Kotliraov, un alt pasager care, nu fara o urma de regret, adauga: "Rusia va ramane fara avioanele sale".
Nu chiar. De fapt, in ciuda politicii adoptate de Aeroflot, industria aeronautica din Rusia pare sa revina in forta, chiar daca n