Integrarea marcii de vodca Absolut in portofoliul Pernod Ricard Romania va determina cresterea cotei de piata a importatorului la aproape 30% si va duce compania pe primul loc in topul importatorilor.
"Pentru Pernod Ricard Romania, Absolut se integreaza perfect in portofoliu. Vom dezvolta o strategie de portofoliu asemanatoare cu cea pentru whisky. Wyborowa pe segmentul mainstream, Absolut pe segmentul premium si Exquisite pe segmentul superpremium. Odata cu integrarea Absolut, Pernod Ricard devine liderul pietei de bauturi alcoolice importate cu o cota de piata care tinde spre 30%", a declarat Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania.
Pernod Ricard, al doilea producator de bauturi alcoolice din lume, a achizitionat la sfarsitul lunii martie compania Vin & Sprit (V&S) de la guvernul Suediei cu suma de 5,28 de miliarde de euro. In urma acestei achizitii, compania franceza a castigat brandul de vodca Absolut.
La nivel local, vodca Absolut, aflata deocamdata in portofoliul companiei Cristalex, genera vanzari anuale de 200-250 mii litrii sau 13% din cifra de afaceri a importatorului, adica potrivit estimarilor ZF in jur de 2,5 milioane de euro. Cu toate acestea, Dan Ursu, directorul general al Cristalex nu vede urmari negative ale iesirii acestei marci din portofoliul companiei. "Vom aduce cu siguranta un alt brand premium de vodca", spune el.
Pentru Pernod Ricard insa, viitorul importator al brandului, miscarea este deosebit de importanta, in contextul in care filiala locala a francezilor avea deja o pozitie solida pe segmentul de whisky, cu Chivas si pe gin cu Beefeater, insa nu detinea o marca de vodca puternica.
Importurile de vodca acopera mai putin de 1% din vanzarile totale interne pe acest segment, insa aportul unor marci precum Finlandia sau Absolut la imaginea importatorilor locali este semnificativ