ANAF intentioneaza sa concentreze toate informatiile referitoare la calculul si retinerea obligatiilor aferente veniturilor de natura salariala in formularul 112 dar si sa aduca completari semnificative ale acestui formular, se arata intr-un proiect de Ordin care ar putea intra in vigoare de la 1 iulie. (vezi atasament)
Prin Ordinul ministrului finantelor publice, ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si ministrului sanatatii nr.1045/2084/793/2012, a fost aprobat modelul si continutul Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, care se utilizeaza pentru obligatiile datorate incepand cu data de 1 iulie 2012.
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii, de catre casele de asigurari sociale, a stagiilor de cotizare si a drepturilor cuvenite asiguratilor, potrivit legii.
Pentru anul 2012, declararea impozitului pe veniturile din salarii, pentru fiecare beneficiar de venit, se face prin utilizarea formularului 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit".
Avand in vedere modificarile aduse Codului fiscal, prin Ordonanta Guvernului nr.8/2013, unele propuneri primite de la reprezentantii institutiilor din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, precum si de la unele directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, proiectul de ordin comun propune urmatoarele:
introducerea informatiilor referitoare la impozitul calculat si retinut, pe fiecare beneficiar de venit, in formularul 112 "Declaratie privind obligatiil