Dupa un ianuarie dezastruos in care pentru prima oara Dacia nu a ocupat primul loc la inmatricularile de masini noi in Romania, producatorul autohton isi pune toata nadejdea in programul Rabla care a inceput oficial joi, iar asteptarile marcii se invart in jurul a 20.000 de masini comercializate in acest an, cam la nivelul din 2009, au spus reprezentantii companiei. Progranul a inceput mai repede, nu mai are cote fixe si se pot achizitiona si masini prin leasing. Principala schimbare tine de faptul ca pot fi casate trei masini vechi ca avans pentru una noua, insa multi nu vor putea face rost de trei rable pentru a avea prima de casare mare. Dacia a prezentat si un pachet de finantare in leasing pentru Rabla, mizand pe faptul ca ratele mici ar putea atrage clienti.
Anul trecut desi programul Rabla a avut 60.000 de locuri, s-au completat doar 32.000, iar Dacia a vandut 18.000 de masini prin program, aproape jumatate din vanzarile totale ale marcii in tara. Anul acesta compania prevede vanzari de 20.000 de masini prin Rabla, spune vicepresedintele Constantin Stroe, referindu-se la un program mult schimbat. Asta deoarece programul Rabla se adreseaza acum si persoanelor juridice, include si vehiculele comerciale, accepta si achizitii in leasing si cuprinde vehiculele comerciale.
O schimbare importanta tine de faptul ca pot fi casate trei rable si pot fi astfel colectate trei prime de casare, in valoare totala de 2.700 euro, ca avans pentru o masina noua. Aceste trei prime de casare sunt exploatate si de diviziile de marketing ale comerciantilor care anunta preturi incredibil de mici (chiar si de sub 3.000 de euro pentru Chevrolet Spark de exemplu), desi vor fi destul de putini cumparatori care vor face rost de trei vouchere pentru a lua o masina noua la un pret atat de mic.
Pentru Dacia programul Rabla este extrem de important si poate com