„Toţi oamenii cu care încerci să închei o afacere sunt în Londra. Nu ai şti nimic de Dublin dacă nu te-ai uita foarte atent la adresa de pe facturi“, spune executivul unei agenţii de publicitate.
Directorii executivi ai Google din Marea Britanie şi ai companiei de audit Ernst& Young vor fi din nou chemaţi în faţa unui comitet al parlamentului britanic pentru a oferi explicaţii în legătură cu nivelul impozitelor şi taxelor publice plătite de companie, după ce o investigaţie realizată de Reuters a scos la suprafaţă o serie de neconcordanţe între felul în care se desfăşoară în realitate activităţile companiei şi felul în care acestea sunt descrise de Google.
Margaret Hodge, preşedinta Comitetului britanic pentru impozitele publice (PAC), a declarat că îi va convoca pe reprezentanţii companiilor pentru a le solicita să explice declaraţiile făcute la precedentele audieri, în contextul în care acestea sunt puse la îndoială de dezvăluirile agenţiei de ştiri.
În urma investigaţiei realizate de Reuters s-a descoperit că deşi Matt Brittin, vicepreşedintele Google pentru Europa Centrală şi de Nord, a spus că Google nu realizează activităţi de vânzări către clienţii din Marea Britanie de pe teritoriul ţării, o parte din echipa Google şi chiar consumatorii britanici consideră că Google minte în acest sens, ceea ce înseamnă că este posibil ca gigantul online să fie obligat să plătească taxe mai mari.
Avocaţi şi profesori specializaţi în domeniu au spus că dacă echipa Google din Marea Britanie realizează într-adevăr vânzări către clienţi britanici fără să fi declarat acest lucru, atunci statutul fiscal al companiei s-ar putea schimba, iar taxele plătite ar putea fi mai mari.
În noiembrie anul trecut Brittin le-a spus membrilor comitetului britanic că „nimeni din echipa Google din Marea Britanie nu realizează vânzări“. El a spus că Google a