Deşi apa nu este la fel de albastră ca în insulele greceşti, o croazieră pe Bosfor, departe de aglomeraţia de pe străzile Istanbulului, oferă nu numai peisaje spectaculoase, ci şi o adevărată lecţie de istorie despre cosmopolitul oraş-poartă între Europa şi Asia. Sursa: Andreea Dogar
Cursa cu feribotul durează şase ore şi costă 20 de lire turceşti (aroximativ 10 euro), însă pentru cei grăbiţi se organizează şi curse scurte, de numai o oră, la preţul de 10 lire.
Turiştii se îmbarcă de pe cheiul Eminonu, aflat la întretăierea Cornului de Aur cu strâmtoarea Bosfor, unde în urmă cu mai bine de cinci secole se afla uriaşul lanţ ce bloca accesul navelor în Cornul de Aur. Aflat în oraşul vechi, cheiul este înconjurat de moschei ce îşi înalţă minaretele lor subţiri din toate părţile.
EMINONU. De la yacht-uri la vapoare, turiştii se delectează cu frumoasele vase ce se odihnesc în port
Imediat după ieşirea din port, în partea europeană a Istanbulului, pe malul Bosforului se întinde Dolmabahce, un palat inedit pentru arhitectura orientală a oraşului.
DOLMABAHCE. Mândria sultanilor otomani din secolul XIX este unul dintre cele mai vizitate locuri din Istanbul
Construit într-o îmbinare de stiluri europeane, de la baroc şi rococo la neoclasic, palatul ridicat din ordinul sultanului Abdulmecit I ar putea să rivalizeze cu reşedinţa regilor Franţei din secolul al XVII-lea. Ba mai mult, ghizii chiar se mândresc că Dolmabahce „este mai frumos decât Versailles-ul”.
Mult mai tânăr decât cel pe care vrea să îl concureze, Dolmabahce a fost înălţat la jumătatea secolului al XIX-lea, într-o perioadă în care Imperiul Otoman se dechidea tot mai mult influenţelor occidentale şi încerca să scape de eticheta de stat înapoiat. Totodată, sultanul Abdulmecit I voia să le arate europenilor că stat