A3 a fost unul dintre cele mai longevive automobile premium de segment compact, dar şi unul dintre cele mai vândute. Acum constructorul german vine cu o a treia generaţie care se va "întrece" cu noua serie 1 de la BMW, dar şi cu A-Klasse de la Mercedes-Benz.
Segmentul compact are o importanţă majoră pentru mărcile premium, mai ales atunci când vine vorba de cât de "verde" este o marcă. Mai mult, datorită preţului mai accesibil, modelele compacte pot atrage clienţi chiar şi de la mărci de volum. Astfel, în acest context, după ce BMW a lansat noua serie 1 anul trecut, Mercedes-Benz a prezentat primele imagini cu A-Klasse, un model compact complet reproiectat şi repoziţionat faţă de cel anterior, iar acum Audi vine cu noul A3.
În primele patru luni ale acestui an generaţia actuală a modelului compact a înregistrat o creştere de peste 6% a vânzărilor, la 85 de unităţi. Cifra nu este una prea mare, însă pe acelaşi segment BMW a vândut 46 de maşini din noua serie 1. Un concurent mai redutabil ar putea fi considerate A şi B-Klasse de la Mercedes-Benz, care în primele patru luni au vândut cumulat 75 de maşini.
Ceea ce se poate sublinia încă de la început este că este greu să compari A3 cu Seria 1. Singurul competitor redutabil va fi viitorul
A-Klasse. De ce? Din simplul motiv că A3 este un compact cu tracţiune faţă sau quattro, în timp ce seria 1 se vrea un BMW "pursânge" cu tracţiune spate.
Una dintre principalele îmbunătăţiri ale noii platforme o reprezintă reducerea greutăţii cu aproape 60 km faţă de generaţia anterioară. Astfel, noul A3 ajunge să fie la fel de uşor ca prima generaţie datorită strategiei "Audi Ultra" şi şasiului Audi Space Frame. În plus, nu doar şasiul a fost optimizat, ci şi motorizările, care nu sunt acum doar mai eficiente şi mai economice, ci şi mai uşoare. Gama motorizărilor include două dieseluri de 1,6 litri T