Cu o investitie initiala de doar 15.000 de euro, Gassner Wolfgang, un antreprenor din Miercurea-Ciuc, a inceput, in iunie 2007, o afacere inedita pentru piata din Romania: infochioscuri turistice. La un an de zile de la demararea afacerii, sunt functionabile deja noua astfel de infochioscuri, iar proprietarul acestora estimeaza o cifra de afaceri de 150.000 de euro in 2008.
“Ideea mi-a venit dupa o calatorie in Croatia si Italia in vara anului 2006. Am petrecut cateva zile placute in Croatia, iar apoi ne-am hotarat sa mergem in Italia, la Lignano. Acolo, timp de 5 ore am cautat cazare libera, iar la centrul de informare nu au putut sa ne dea detalii, si astfel am pierdut o zi intreaga cautand cazare", declara Gassner Wolfgang, general manager la NWG Concept.
La intoarcerea in tara, Gassner Wolfgang a vazut in Austria un aparat de informare turistica unde turistii pot afla unde sunt cazari libere, si atunci i-a venit ideea ca aceasta este solutia pentru cei care se duc neorganizat in excursie sau sunt nevoiti sa-si petreaca noaptea undeva din motive neasteptate. Astfel, in iunie anul trecut, s-a montat primul aparat de informare turistica gratuita, in Brasov.
Infochioscul turistic, asa-numitul „Tourist Informator”, este, de fapt, un aparat de informare si promovare turistica, dotat cu unul sau mai multe ecrane touchscreen, telefon, camera web integrata si imprimanta. „Fiind legate in retea, aceste aparate ofera legatura permanenta online intre unitatile de cazare, gastronomie, servicii, respectiv centrele de informare turistica apartinand primariilor cu infoautomatele instalate in diferite orase”, explica Gassner Wolfgang.
Printr-o singura atingere de deget, turistii pot afla informatii despre cazarile disponibile in acel moment. „Toate informatiile sunt stocate pe aparate si se reactualizeaza cu ajutorul internetului. Orice informatie noua sa