Zvonurile că taxa de poluare va creşte începând cu 1 ianuarie 2011 i-au făcut pe doljeni să dea buluc la RAR pentru a-şi înmatricula maşinile. În plus, după ce au apărut şi zvonuri despre înăsprirea condiţiilor de efectuare a ITP-ului la vecinii bulgari, dar şi despre creşterea taxelor şi impozitelor în ţara vecină, doljenii care au „bulgăroaice“ au început să le înmatriculeze în ţară.
Ministerul Mediului şi Pădurilor anunţa prin vocea ministrului Borbély că, pentru anul viitor, românilor li se pregăteşte o creştere a taxei de înmatriculare, fiind taxate inclusiv motoarele Euro 5, care până acum erau scutite.
Astfel, potrivit unui comunicat al Ministerului Mediului, s-a propus ca, începând cu 1 ianuarie 2011, pentru un autoturism nou Euro 5, cu o capacitate cilindrică de 1.100 cm3, taxa să fie de 116 euro. Pentru cele cu o vechime de doi ani, propunerea de taxă este de 91 de euro. Pentru un motor de 2.000 cm3, pentru o maşină nouă, taxa ar putea fi de 680 de euro, iar dacă are vechimea de doi ani, de 618 euro.
Pentru maşinile Euro 4, Ministerul Mediului vrea taxe mai drastice. Pentru un autovehicul de 1.400 cm3, vechi de un an, pentru care se plăteşte acum o taxă de primă înmatriculare de 380 de euro, în 2011 taxa va fi 483 de euro. Pentru o maşină cu o vechime de trei ani pentru care acum se plătesc 315 euro, din 2011 taxa va ajunge la 399 de euro.
Taxa de primă înmatriculare va creşte mai mult în cazul motoarelor Euro 3. Ministerul Mediului a exemplificat că, pentru un autoturism cu un motor de 1.400 cm3 şi o vechime de şapte ani, noua taxă va fi de 998 de euro, faţă de 673 de euro, cât se plăteşte în prezent. În cazul unui autoturism cu o vechime de opt ani, propunerea este de 880 de euro, în loc de 594 de euro cât este acum. De asemenea, pentru maşinile Euro 2, cu un motor de 1.400 cm3 şi o vechime de zece ani, taxa va ajunge la 2