Preţul unui elicopter de genul celui dorit de chinezi poate sări de 10 milioane de euro, în funcţie de dotări şi echipare
Compania IAR Ghimbav este în discuţii pentru livrarea de avioane civile şi militare către Guvernul chinez, deja existând un acord pentru achiziţia unui elicopter de tipul IAR 316 B. China are nevoie de aproximativ 70 de astfel de elicoptere.
Neculai Banea (foto), directorul general al companiei, spune că chinezii au un program ambiţios de dotare cu elicoptere cauzat de un accident la care forţele chineze nu au putut interveni. Acest program prevede achiziţia a 1.700 de elicoptere civile şi militare.
De altfel, directorul companiei braşovene s-a aflat în urmă cu două luni într-o delegaţie condusă de ministrul IMM-urilor, Constantin Niţă, atunci identificându-se câteva posibilităţi de colaborare cu partea chineză. Banea se va deplasa şi în luna septembrie în China pentru a continua negocierile, profitând de târgul de profil din China - Air China.
Preţul unui elicopter de genul celui dorit de chinezi poate sări de 10 milioane de euro, în funcţie de dotări şi echipare.
Săptămâna trecută a fost aprobat planul de restructurare al companiei IAR Ghimbav, în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor. Societatea IAR Ghimbav urmează să disponibilizeze, până la finele lunii iulie, 303 persoane, 16 dintre acestea urmând să nu beneficieze de prevederile Ordonanţei 95/2002, cea care priveşte acordarea a 36 de salarii compensatorii. Potrivit liderului sindicaliştilor de pe platforma IAR, Şuba Arpad, cei 16 nu vor mai beneficia de prevederile ordonanţei deoarece au fost angajaţi după 2004 sau provin din rândul muncitorilor care au mai fost o dată „recompensaţi” cu salarii compensatorii la o restructurare trecută, după care au fost angajaţi. Disponibilizaţii urmează să primească preavizele în această dimin