Bancpost - Sucursala Dej este obligată să achite 4.500 de euro despăgubiri pentru că a traumatizat-o psihic pe fata uneia dintre clientele băncii. Angajaţii băncii sunau la domciliul Mariei Meşter, care a vea un credit la istituţie, şi întrucât aceasta nu era acasă, vorbeau cu fiica acesteia.
Întreaga poveste de-a dreptul dramatică a pornit în 2010, când Maria Meşter a luat un credit de 2.100 de lei de la Bancpost, relatează stiridecluj.ro. Femeia şi-a plătit în fiecare lună ratele la bancă, dar cu toate acestea a fost stresată cu sute de telefoane de funcţionarii băncii. Pentru că Maria nu le-a mai răspuns pe telefonul mobil, aceştia au început să sune petelefonul fix, într-o lună de circa 50 de ori. ”Am avut o singură întârziere la plata împrumutului, fiind vorba de rata achitată în luna ianuarie 2010. Au continuat să mă contacteze pe telefonul fix la care răspundea fiica minoră, faţă de care angajaţii băncii aveau o atitudine violentă şi agresivă, subliniind că am datoriifinanciare importante, iar în caz de neplată se va proceda la evacuarea din locuinţă a familiei”, a povestit Maria Meşter. Teodora, fetiţa femeii, a fost supusă unei expertize, iar medicii au stabilit că a fost traumatizată psihic în urma telefoanelor în care i se spunea că ”familia ei putea să doarmă în stradă”. ”A reieşit că reacţia anxioasă a fost generată de o situaţie existenţială cu care a fost confruntată - telefoane insistente primite”, se arată în experiza medicilor prezentă la dosar.
Despăgubiri de 4.500 de euro
Judecătoria Dej i-a dat dreptate femeii, obligând Bancpost să achite 25.000 de euro despăgubiri, pentru că au traumatizat psihic un copil de 9 ani. Recursul a redus din valoarea despăbugirilor, până la cuantumul de 4.500 de euro, 2.500 de euro pentru Maria Meşter şi 2.000 de euro pentru fetiţa ei de 9 ani.