Se pare ca s-a ajuns la un consens in ceea ce priveste necesitatea restructurarii puterii executive. Invocandu-se eficienta sporita, vor disparea unele functii, se vor comasa unele ministere, se va renunta la unele agentii (structuri executive care distribuie bugete) si autoritati (structuri executive de normare, reglementare si control), ultimele doua subordonate Cancelariei Primului Ministru. Sa dea Dumnezeu sa se atinga scopul, desi am mari indoieli. Ce fel de eficientizare se poate obtine, cata vreme la nivel central se restructureaza, dar la nivel judetean se mentin tot felul de Directii ce par a avea ca unic scop recompensarea cu lefuri mari a unor activisti politici? Plus mici afaceri pentru politicienii la putere.Ce merit are spre exemplu Directia pentru Sport, in afara aceluia de a inchiria discoteca de la Sala Sporturilor lui Mugur Cozmanciuc? Activitatile directiilor taberelor scolare, de tineret si chiar de cultura, pot fi apanajul unor oameni de suflet, ce activeaza in ONG-uri, nu a functionarilor plictisiti ce asteapta doar ziua de leafa. Fondurile pentru salarii, precum si pentru proiecte pot fi administrate mai eficient de organizatiile societatii civile. Sa mai vorbim de Directia pentru Agricultura, cand consumul intern e bazat pe importuri din Turcia, Olanda, Grecia, iar sectorul agricol poate fi caracterizat ca medieval?
Si, pentru ca sunt profesor, nu pot sa nu remarc inutilitatea Inspectoratului Scolar Judetean. Regionalizarea acestor institutii ar aduce economii si beneficii imense, odata cu externalizarea auditului si a controalelor numite inspectie scolara.
Cand ceva nu merge, in loc de masuri seriose schimbam nume de institutii. Politia Comunitara cu angajati gardieni publici poate fi mai eficienta decat fosta structura? De ce nu trece Inspectoratul Judetean de Politie in subordinea Primarului, Politia Rurala in subordinea