Menţinerea sistemului de tranzacţionare a tichetelor „Rabla“ şi în 2013 ar putea duce la înlocuirea maşinilor uzate din parcul local cu unele uzate din import, în condiţiile în care cei care casează maşinile vechi nu-şi permit achiziţia unora noi.
„Dacă se menţine scenariul cu tichet de casare transmisibil este foarte posibil să vedem multe persoane care vor casa maşinile vechi, vor vinde tichetul cu 800 - 1.000 de euro, iar cu aceşti bani vor merge în Vest de unde vor cumpăra o maşină de peste 10-15 ani, chiar mai poluantă decât cea casată deoarece timbrul de mediu are o valoare redusă pentru maşinile non-Euro, Euro 1 şi 2. Aşadar, cineva poate schimba o maşină poluantă pe o altă maşină poluantă pe banii statului“, a declarat Zoltan Brassai, directorul general al Ford România.
Autorităţile nu au luat în anii trecuţi nicio măsură pentru a opri piaţa gri a tichetelor.
Programul de casare pe anul 2013 va demara la mijlocul acestei luni cu 20.000 de tichete, fiecare a 1.500 de euro.
Spre deosebire de anul trecut valoarea nominală a tichetului creşte de la 900 la 1.500 de euro, dar la achiziţia unui autoturism nou este posibilă folosirea unui singur voucher, nu a trei, cum a fost cazul în perioada 2010-2012.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Menţinerea sistemului de tranzacţionare a tichetelor „Rabla“ şi în 2013 ar putea duce la înlocuirea maşinilor uzate din parcul local cu unele uzate din import, în condiţiile în care cei care casează maşinile vechi nu-şi permit achiziţia unora noi.
„Dacă se menţine scenariul cu tichet de casare transmisibil este foarte posibil să vedem multe persoane care vor casa maşinile vechi, vor vinde tichetul cu 800 - 1.000 de euro, iar cu aceşti bani vor merge în Vest de unde vor cumpăra o maşină de peste 10-15 ani, chiar mai poluantă dec