Lungimea prea mare, dar şi multe erori de proiectare au dus la prăbuşirea vânzărilor de Logan în India. Pentru că nu a ţinut cont de taxa de 22% pe maşinile mai mari de patru metri aplicată în India, Renault a semnat decesul Loganului pe a treia piaţă ca mărime din Asia.
În India, Loganul este prea lung, iar asta nu reprezintă un avantaj. Exact atuurile sale pe alte pieţe, spaţiul interior mare şi portbagajul spaţios, sunt penalizate pe piaţa indiană.
Citeşte şi:
Trocul cu maşini, din nou la modă
De ce? Pentru că guvernul de la New Delhi percepe o taxă de 22% din preţul de achiziţie al unei maşini, pentru modelele cu o lungime mai mare de patru metri. Astfel încât, la numai trei ani de la lansarea cu fast şi speranţă, Renault Logan a ajuns să se vândă mai prost decât modele care existau pe piaţă de peste 40 de ani!
Decizia managerilor Mahindra-Renault, de a comercializa modelul Logan în varianta normală de lungime, este cel puţin bizară. Asta pentru că taxa de 22% din preţul de achiziţie, aplicată maşinilor de peste patru metri lungime, este în vigoare din anul 2006. Ce-i drept, alianţa Mahindra-Renault a luat fiinţă în anul 2005, dar nici aşa managementul celor două companii nu este de scuzat.
Mai mult, pe lângă lungimea caroseriei, Logan s-a confruntat şi cu probleme de design. De exemplu, aşezarea manetei de pornire a ştergătoarelor pe partea stângă dă reale bătăi de cap şoferilor indieni, care sunt învăţaţi cu poziţionarea pe partea dreaptă a acesteia.
Deschizi capota cu ajutorul pasagerului
Şi mai hilară, demnă şi de bancuri este poziţionarea manetei pentru deschiderea capotei la motor. Aceasta este amplasată sub planşa de bord, pe partea stângă, într-o ţară unde maşinile au volanul pe partea dreaptă. Aşa că şoferul de Logan trebuie să roage pasagerul din stânga să deschidă capota sau s