ÎPS Bartolomeu Anania a făcut valuri în media după ce a spus că televiziunea este un agent al poluării spirituale. "Devenim un popor de sălbatici şi de nesimţiţi. Există medii care ÎPS Bartolomeu Anania a făcut valuri în media după ce a spus că televiziunea este un agent al poluării spirituale.
"Devenim un popor de sălbatici şi de nesimţiţi. Există medii care încurajează pornografia, vulgaritatea, violenţa, iar unul dintre agenţii cei mai puternici ai acestei poluări spirituale este televiziunea".
Declaraţiile făcute miercuri de Mitropolitul Clujului, Albei şi Maramureşului, ÎPS Bartolomeu Anania, la Mănăstirea Nicula, au inflamat orgoliul oamenilor de televiziune. Voci de autoritate de la cele mai importante instituţii media din România şi teologul Radu Preda au analizat pentru "Adevărul" câteva laturi ale discursului acid şi cu mare priză la mase al prelatului.
Predica dură a lui Anania a fost pusă pe seama unui oportunism de campanie electorală, cu mai puţin de o lună înainte de alegerea noului Patriarh al României, pe 12 septembrie. Teologul Radu Preda ne-a declarat însă că afirmaţiile nu pot fi interpretate ca un derapaj de la discursul obişnuit al arhiepiscopului, deoarece acesta nu este cunoscut să-şi calculeze ieşirile la rampă în funcţie de potenţiale mize electorale. Ani de zile s-a creat o tradiţie ca predica de la Nicula să aibă un pronunţat caracter social.
Tot aici s-au pus pentru prima oară problemele articolului 200 (referitor la incriminarea juridică a relaţiilor sexuale între persoane de acelaşi sex - n.r.), implicării clerului în politică şi, recent, a "ecologiei" şi poluării spirituale din mass-media. Radu Preda crede că presa reacţionează mai dur pentru că ea este cea vizată acum. "Arhiepiscopul nu s-a referit la faptul că avem emisiuni de ştiri sau dezbateri, ci la divertismentul care încalcă limita bunului simţ", sp