Din condeiul legislativ, DIICOT devine "second-hand" in combaterea crimei organizate Ministrul Justitiei, cu girul Guvernului, a schimbat "axa" de lupta impotriva macrocriminalitatii economico-financiare. Specializati in lupta anticoruptie, procurorii DNA devin luptatori impotriva celor care pagubesc statul cu mai mult de un milion de euro, prin crima organizata, in timp ce structura creata special pentru asta ramane sa se ocupe de dosarele minore.
In preambulul Ordonantei de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii 508/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT), adoptata de Guvern in sedinta de la 21 decembrie 2006, se vorbeste despre "supraincarcarea serviciilor acestei directii cu cauze de importanta minora, ce ar putea sa fie investigate si de procurorii de la structurile din cadrul Parchetelor". Citind acest paragraf ai putea crede ca legiuitorul doreste sa ia de la DIICOT dosarele cu prejudicii mai mici, pentru a-i lasa spre instrumentare cauze care tin cu adevarat de macrocriminalitatea economico-financiara, zona din care rar lipseste inselaciunea calificata, programata, cu consecinte deosebit de grave. Insa daca citesti textul ordonantei asa cum a fost postat pe site-ul Guvernului, constati ca de fapt dosarele cu prejudicii minore nu sunt date in competenta altui Parchet.
FELIATA IN DOUA, NU IN TREI! Biroul de presa al Executivului, prin comunicatul de la 22 decembrie, spune ca Guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta prin care competentele au fost modificate, astfel incat, in esenta, dosarele de crima organizata sa se imparta intre DIICOT, DNA si celelalte Parchete. In realitate, prin ordonanta adoptata in viteza, Guvernul a "feliat" crima organizata doar in doua, nu in trei: o bucata pentru DIICOT si una p