Marcel Barbut (foto), proprietarul unuia dintre cei mai mari producatori de materiale pentru constructii si totodata unul dintre cei mai dinamici investitori de profil din Romania spune ca a creat din AdePlast un business “indestructibil” in ultimii ani, desi in 2009 era pe punctul de a vinde compania din cauza incertitudinilor din piata, a unui contract bancar neperformant si a datoriilor care crescusera intr-un ritm accelerat.
Antreprenorul roman, care in acest an va finaliza patru fabrici, in urma unui plan investitional de peste 22 de milioane de euro, a precizat ca nu isi mai doreste sa vanda compania in anii care urmeaza, ci isi propune sa faca din AdePlast un business de succes atat in tara cat si peste hotare, planul sau fiind acela de a ajunge pana in Germania si dincolo de centrul Europei cu brandul care a luat nastere in Oradea.
“Ascensiunea AdePlast a coincis cu momentul in care am inaugurat prima fabrica in Oradea, in urma unei investitii de 1,5 milioane de euro, asta desi nu am prins o perioada foarte prielnica intre 2008 si 2009. Chiar si asa, din 2010 am inaugurat o facilitate de productie in Ploiesti, pentru ca in acest an sa punem in functiune si o fabrica la Roman. AdePlast este o afacere care se bazeaza pe trei piloni care se completeaza si formeaza un sistem integrat. Prin faptul ca se gasesc toate fabricile in acelasi loc (polistiren, adezivi, vopsea), dar si ca reusim sa transportam polistirenul aproape gratuit – ne creeaza avantajul de a fi foarte profitabili”, a declarat Barbut pentru Wall-Street.ro.
Proprietarul AdePlast a precizat ca in acest moment datoriile companiei catre banci se ridica la 30 de milioane de euro, pentru acest an estimand o crestere a acestora la 33 de milioane de euro.
“In momentul in care vrei profit si afaceri mai mari ai nevoie de finantari mai mari. Vrem sa fim profitabili si in acest an