Cele 12 agentii de colectare de creante, membrii AMCC, au preluat, in primele doua trimestre din acest an, aproximativ 2,22 milioane debite cu valoare totala de aproximativ 747 milioane euro, iar distributia acestora pe segmente de activitate a fost urmatoarea: B2C (debitori persoane fizice): 72%, B2B (debitori persoane juridice): 5%, Debt Purchase (creante cesionate): 22%.
"Este destul de clar in economia romaneasca faptul ca franarea creditarii a condus la un efect de domino. Companiile doresc sa depaseasca aceasta perioada dificila, sa-si achite datoriile, insa nu gasesc instrumente de creditare care sa le ajute sa eficientizeze business-ul si sa reuseasca sa ia o gura de oxigen, astfel incat, sa-si continue activitatea", apreciaza Alexandra Popa (foto), cluster sales & marketing manager, Creditreform Romania si vicepresedinte AMCC.
Desi, valoarea totala a cazurilor aduse spre colectare a crescut cu 18%, de la 615 milioane euro la aproximativ 747 milioane euro, in perioada mentionata, comparativ cu primele sase luni de anul trecut, in special pe segmentul B2C, datorita datorita portofoliilor de creante externalizate de banci, totusi, numarul total al cazurilor de colectare a scazut cu 10%, de la 2,46 mil. cazuri, la 2,22 mil..
Astfel, chiar daca sectorul bancar a continuat sa detina cea mai mare pondere in activitatea de colectare a creantelor, acesta si-a redus ponderea la aproximativ 35%, fata de peste 40% in 2012.
In graficul de mai sus este prezentata situatia pe segmentul B2C din primul semestru, dominat in special de externalizarile bancilor. Astfel, si in acest an, sectorul bancar a fost cel care a generat dezvoltarea industriei, urmat de sectoarele telecomunicatii, IFN si utilitati, iar segmentul B2C este cel care a produs cele mai mari incasari, de 72% in T1 si T2 2013.
Citeste si:Greseala pentru care sunt suspectati de