Aflată sub ameninţarea Google şi iPhone pe segmentul sistemelor de operare pentru mobile, Microsoft virează puternic către zona consumer. Piaţa telefoanelor mobile este mult mai dinamică decât cea a PC-urilor, iar cea a sistemelor de operare mobile are mai mulţi jucători decât cea a computerelor personale, prin urmare utilizatorii nu trebuie să aştepte câţiva ani pentru câte o nouă ediţie de software. Reversul medaliei este acela că un smartphone a ajuns să coste în ziua d
Aflată sub ameninţarea Google şi iPhone pe segmentul sistemelor de operare pentru mobile, Microsoft virează puternic către zona consumer.
Piaţa telefoanelor mobile este mult mai dinamică decât cea a PC-urilor, iar cea a sistemelor de operare mobile are mai mulţi jucători decât cea a computerelor personale, prin urmare utilizatorii nu trebuie să aştepte câţiva ani pentru câte o nouă ediţie de software.
Reversul medaliei este acela că un smartphone a ajuns să coste în ziua de azi cât un laptop sau, în orice caz, cât un notebook, cu toate subvenţiile acordate de operatori. Potrivit lui Hraben Suknaic, şeful Google pe zona Adriatics & Bulgaria, prezent săptămâna trecută la Bucureşti în cadrul RoNewMedia, numărul de smartphones vândute la nivel mondial a atins 77 de milioane, jumătate din numărul PC-urilor livrate internaţional. Competiţia este, aşadar, acerbă şi în beneficiul consumatorilor, însă alegerea unei platforme sau alta este uneori dificil de făcut. Unul dintre cei mai vechi jucători pe piaţa sistemelor de operare pentru smartphones, Microsoft, s-a văzut nevoit să îşi regândească platforma Windows Mobile, dedicată până acum doar clienţilor business, sub presiunea exercitată de iPhone şi Google Android, alături de mai vechiul Symbian. Deşi a intrat recent în această competiţie, sistemul de operare Android câştigă puternic teren, folosind atât caracteristicile prietenoase î