Pentru cele mai multe site-uri de ştiri, în jur de 60% din trafic provine de la oamenii care intră direct pe adresa respectivă (fie tastează URL-ul, fie au site-ul în bookmark), scrie New York Times. Restul de 40% vine de pe motoarele de căutare sau din alte link-uri.
De departe site-ul de unde provine majoritatea traficului este Google (atât prin căutările directe, cât şi prin agregatorul său de ştiri, Google News). Iar, dacă aţi fi întrebaţi care e al doilea, probabil aţi spune Facebook sau Twitter. Răspunsul este însă altul: Drudge Report, un agregator de ştiri vechi de 14 ani (o relicvă, după standardele online-ului), conceput şi condus de Matt Drudge.
El este Matt Drudge, omul din spatele agregatorului de ştiri Drudge Report
Pagina s-a făcut "remarcată" odată cu scandalul sexual dintre Bill Clinton şi Monica Lewinsky, iar acum Matt Drudge este de două ori mai puternic decât cei peste 500 de milioane de utilizatori de pe cea mai mare reţea de socializare din lume.
Asta pentru că Facebook este responsabil pentru 3,3% din traficul de pe site-urile de ştiri americane, în timp ce Drudge Report aduce puţin sub 7 procente din utilizatori.
"E cel mai bun editor de pe planetă. Caută ştirile cele mai bune şi le pune titluri irezistibile"
"Site-urile pe care le anexează Drudge Report sunt dintre cele mai diverse, de la publicaţii tradiţionale la site-uri exclusiv online. Drudge Report a fost o forţă timpurie şi puternică în stabilirea agendei publice şi s-a menţinut în top, în ciuda faptului că s-au schimbat multe în modul în care lumea află ştirile", comentează Amy S. Mitchell, directorul Project for Excellence in Journalism şi unul dintre autorii studiului.
Drudge Report are succes chiar dacă nu are videoclipuri, optimizare a căutărilor, galerii foto, iar designul pare desprins din manualele despre HTML de la mijlocul anilor