Mai mult de jumătate dintre studenţii din România consideră că au lucrări plagiate, arată un studiu derulat la nivel european. Din cei 400 de participanţi la studiu, 52% au declarat că au plagiat fie în mod deliberat, fie neintenţionat.
De asemenea, studenţii, membrii personalului didactic, precum şi conducerile universităţilor şi ale facultăţilor din România au fost întrebaţi de modul în care înţeleg plagiatul, dar şi ce fel de experienţe au avut legat de acest subiect.
Concluziile studiului, care face parte din proiectul Impactul politicilor legate de plagiat asupra învăţământului superior din Europa (IPPHEAE) vor fi prezentate săptămâna viitoare, în cadrul unei conferinţe de două zile care va fi găzduită între 12 şi 13 iunie de Universitatea Mendel din Brno, Republica Cehă.
„Studiile anterioare arată că plagiatul este o problemă globală gravă şi că unele ţări sunt mai active decât altele în combaterea acestei probleme. Rezultatele vor fi puse la dispoziţia universităţilor şi facultăţilor din întreaga lume şi ar putea influenţa strategia educaţională internaţională”, a declarat Gill Rowell, consilier academic pentru Turnitin, liderul în domeniul plagiatului şi verificării originalităţii pentru instituţiile de învăţământ din întreaga lume.
Conferinţă europeană pe tema plagiatului
Evenimentul central al conferinţei din Brno va fi o dezbatere ai cărei protagonişti vor fi Jude Carroll şi Debora Weber-Wulff, ambii cu notorietate în domeniul studierii plagiatului.
Dr. Weber-Wulff colaborează regulat cu VroniPlag Wiki unde au fost expuse cazuri de plagiat ce implicau persoane de rang înalt, printre care şi ministrul educaţiei din Germania, Annette Schavan, care plagiase părţi din propria teză de doctorat.
Pe de altă parte, Jude Carroll are o experienţă de lucru de peste zece ani în întreag