Acum 60 de ani, în 1952, Chloé, brand deţinut de o egipteancă educată în Franţa, a fost prima casă de modă care a ieşit din tiparul haute couture, pentru a se adresa unui public feminin mai tânăr şi mai dezinvolt.
Poate că numele Chloé nu spune la fel de multe ca Dior, Chanel sau Yves Saint Laurent, mai ales publicului român. Dar aceasta nu înseamnă că brandul franţuzesc cu nume de fată a jucat un rol secundar în istoria modei internaţionale. Dimpotrivă! Casa franţuzească Chloé este una dintre cele mai importante piese din structura de rezistenţă a industriei vestimentare în forma şi cu succesul ei de astăzi.
A dat naştere unui nou concept
În anii '40-'50, Parisul postbelic a schimbat preferinţele femeilor în materie de modă. Până atunci, curentul haute couture deţinea supremaţia, iar idealul în vestimentaţia feminină erau ţinutele la comandă, cusute de mână din cele mai luxoase materiale şi cu cea mai mare atenţie la detalii. Tocmai din acest motiv, creatorii de modă ai vremii se adresau unui public elitist, în general doamnelor, iar rochiile erau, în mare parte, rigide, la fel ca stilul de viaţă al parizienilor.
În acest context, tinerii dornici să se elibereze de constrângerile vremurilor se regăseau în partea stângă a Senei, în Rive Gauche, zona artiştilor, scriitorilor şi filozofilor. Aici a găsit ceea ce căuta şi Gaby Aghion, o egipteancă de 24 de ani, provenind dintr-o familie avută, educată în stil francez şi având o viziune boemă atât asupra vieţii în general, cât mai ales asupra modei.
În totală opoziţie cu noţiunea de haute couture, Gaby visa la decorsetare şi, de aceea, a început să creeze ţinute care se adresau unui public mai larg. Haine care nu erau lucrate la comandă şi care le arătau pe tinerele pariziene exact aşa cum acestea îşi doreau să fie: libere, lipsite de griji şi senzuale.
Astfel, odată cu prima colecţie d