Premierul din Djibouti
a anuntat ca exista studii in curs privind construirea unui pod peste Marea Rosie, ce va lega acest stat de Yemen.
Costul podului se ridica la 14 miliarde de euro si realizarea lui va dura peste un deceniu.
Proiectul faraonic pare ceva nebunesc, asa cum a fost privit in secolul trecut si cel al Canalului Suez, dar in acest mic stat din Cornul Africii are un loc preferential in programul oficial de investitii, program care descrie marile santiere aflate in curs sau de viitor.
Este vorba de un pod de 28 de km peste Marea Rosie si, asa cum declara premierul djiboutian Mohamed Dileita, "proiectul ne-a picat din cer o data cu propunerea unui frate al lui Ossama bin Laden care are o intreprindere de constructii in Arabia Saudita". Yemenitii sunt convinsi ca proiectul va fi realizat cu fonduri saudite si din Emirate pentru a se face legatura intre lumea araba si Africa. "Va fi o lucrare pe termen lung la care vor participa firme de prestigiu din tarile arabe", a precizat Dileita.
Podul Bab el Mandeb ("Portile Infernului" in araba, dupa numele stramtorii ce separa Djibouti de Yemen) va avea circa 28,5 km si va lega Yemenul de insula Perim din Marea Rosie si Djibouti de pe continentul african.
Proiectul prevede si construirea unui nou oras care se va numi Medinet An Noor ("Orasul lumina") si despre care insa nu se stie daca va fi realizat in Djibouti in regiunea Obock, sau in Yemen. Orasul se doreste a fi si "o incrucisare a cunoasterii, un centru de afaceri si un centru de turism si divertisment".
Deocamdata proiectul se loveste de doua obstacole majore. Unul este legat de riscul cutremurelor, activitatea seismica in regiune fiind foarte puternica. Celalalt este reprezentat de opozitia fata de un program care va insemna o concurenta serioasa pentru portul Djibouti, in plina expansiune g