• In decursul acestui an, zeci de ieseni s-au plans comisarilor de la Protectia Consumatorilor din cauza defectiunilor aparute la aparatele electrocasnice si electronice, imediat dupa achizitionarea lor • In topul produselor cu defecte se afla telefoanele mobile, laptop-urile, televizoarele, aparatele de aer conditionat, tabletele si chiar tocatorul de carne
Tot mai multi ieseni depun reclamatii la OPC, nemultumiti de produsele electronice si electrocasnice pe care le achizitioneaza. Comisarii ieseni de la Protectia Consumatorilor au fost asaltati de o avalansa de sesizari referitoare la aceste produse. In decursul acestui an, zeci de reclamatii au fost depuse la sediul OPC. O mare parte dintre reclamatii s-au dovedit a fi intemeiate, 62 dintre sesizari fiind solutionate. Cele mai multe dintre acestea au vizat problemele aparute la telefoanele mobile, laptop-uri, aparate foto, tablete, insa au fost si reclamatii ale iesenilor care au cumparat perie de coafat, tocator de carne, espressor, mouse, aparat pentru GPS sau cuptor. In urma verificarilor efectuate de comisarii OPC, au fost aplicate si amenzi contraventionale. Firma Altex a primit patru amenzi in valoare totala de 23.000 de lei. Numai in acest an au fost primite 27 de reclamatii ale iesenilor, sapte dintre ele fiind impotriva Media Galaxy.
Amenzile au fost aplicate pentru ca a fost depasit termenul de remediere a unei defectiuni la un aparat foto, iar anumite produse nu aveau informatii complete. Un iesean a reclamat faptul ca, desi a sesizat de mai multe ori reprezentantii magazinului cu privire la o defectiune aparuta la televizor, acesta nu a fost reparat.
Printre firmele reclamate de ieseni se numara si Flanco, cu 10 sesizari. Un client a reclamat faptul ca au aparut defectiuni repetate la un telefon mobil pe care l-a achizitionat din magazinul Flanco, desi era in garantie