Expozitia cenaclului universitar "Stefan Luchian"
Expozitia de primavara (o primavara tarzie, cu calduri de cuptor) a cenaclului Universitatii s-a constituit, pentru public, dar si pentru cenaclistii insisi, intr-o expozitie-surpriza. Schimbari in orientare dar si intre numele expozantilor. S-a renuntat la un anume traditionalism vetust al "temelor" legate de sezonul climatic, la anumite scheme intepenite si habitudini cromatice, la cliseele fosilizate; dispare si prejudecata exclusivitatii feminine a membrilor cenaclului. Insolit, un tablou semnat de Claudiu Carp marcheaza aceasta renuntare dar si un nou inceput. Sunt cateva din aspectele de "premiera", subliniate in cuvantul sau, de noul presedinte al cenaclului-prof univ. dr. Violeta Georgescu.
Expozitia este superioara valoric celor anterioare. Ne aflam intr-un cenaclu in care, pe parcursul a peste doua decenii, s-a promovat un spirit riguros al selectiei si o aspiratie constanta spre autodepasire. Este de altfel, printre putinele cenacle din tara, "de amatori", in care, pe parcurs, cinci membri, prin propriile lor forte, au devenit membri la UAP iar o alta expozanta-membra a unei prestigioase societati a artistilor profesionisti din Franta. Din aceasta elita a cenaclului, doua dintre expozante au expus cu succes la Paris, New York, Ierusalim, Ventia.
Maria Manuca expune lucrari indelung elaborate de un artist dublat de un intelectual cu obsesia aprofundarii ideilor, lucrari in care o faza mai veche, a culorilor fastuos-orgolioase a ramas in urma facand loc alteia, in care spatiul, dar mai ales timpul sufera noi evaluari in favoarea unui alt fenomen, al luminii, zamislite, din nou, pe un alt Tabor al creatiei. Asociindu-se si ea spatiului si timpului sacru, al precedentei, Simona Cristina Casian expune o reusita icoana.
Intr-o alta dimensiune estetica, cea a unei perpetue spon