Succesul cărţilor în variantă electronică şi creşterea popularităţii serviciilor muzicale sunt unele dintre principalele tendinţe de pe piaţa media din 2010, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat în tehnologie, media şi telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte. Dispozitivele eReaders reprezintă o nişă importantă de piaţă, iar cărţile în variantă electronică "dispar" de pe rafturile virtuale, potrivit studiului.
Pe parcursul acestui an, se estimează că în jur de cinci milioane de dispozitive eReader vor fi vândute pe plan global. În acelaşi timp, vânzările de cărţi în variantă electronică (eBooks) ar putea ajunge la 100 de milioane de exemplare.
Din ce în ce mai multe astfel de cărţi sunt citite cu ajutorul altor dispozitive, în detrimentul celor de tip eReader - calculatoare personale, netbook-uri, telefoane smart sau dispozitive netTabs.
Succesul cărţilor în variantă electronică reprezintă o provocare atât pentru scriitori, cât şi pentru edituri.
Cd-ul, doar pentru colecţionari
Totodată, studiul semnalează creşterea popularităţii serviciilor muzicale cu abonament. Chiar dacă, în general, cererea pe piaţa muzicii se menţine solidă şi la scară largă, CD-ul nu mai reprezintă decât un produs care prezintă interes doar pentru colecţionari.
Din acest motiv, serviciile muzicale premium pe bază de abonament au devenit o alternativă.
Astfel de servicii ar putea genera în sfârşit profituri semnificative în 2010, în condiţiile în care numărul abonaţilor - fără a lua în calcul persoanele care doar se înregistrează - este estimat să depăşească, pentru prima oară, pragul de zece milioane.
În plinã revoluţie digitală globală, o serie de tehnologii mai vechi par să revină în forţă, se mai arată în studiu.
DVD-uri, la automat
De