CNADNR pregăteşte taxa de autostradă, care va fi aplicată tronsoanelor construite sau întreţinute în regim de concesiune. Ministrul Şova susţine că „nu există aşa ceva“.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), condusă de directorul interimar Mircea Pop şi aflată sub autoritatea Departamentului pentru proiecte de infrastructură şi investiţii străine, pregăteşte o nouă taxă de drum.
Mai exact, taxa de autostradă, numită şi „tarif de concesiune“, care se va aplica doar pe segmente de drum care vor fi construite sau operate/întreţinute în regim de concesiune, susţine Mircea Pop, potrivit automarket.ro.
În prezent, CNADNR are în derulare procedurile de atribuire a contractelor de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, întreţinerea şi operarea pentru: Autostrada Comarnic-Braşov, Drumul Expres/Autostrada Craiova-Piteşti, Autostrada de Centură de Sud a Municipiului Bucureşti, Autostrada Bucureşti-Piteşti (operare şi întreţinere), Autostrada Bucureşti-Constanţa (operare şi întreţinere).
Tariful de concesiune va intra în vigoare abia după ce vor fi construite primele segmente de autostradă pe care va fi aplicat şi după ce vor fi reparate tronsoanele Bucureşti-Piteşti, respectiv Bucureşti-Constanţa în regim de parteneriat public-privat, adică cel mai devreme din 2015. Noul tarif va înlocui rovigneta pe respectivele tronsoane de drum.
Mircea Pop nu a precizat care va fi cuantumul acestei taxe. Totuşi, documente oficiale ale CNADNR, citate de finantistii.ro, arată că taxa pe care şoferii o vor plăti pentru viitoarele autostrăzi în concesiune va porni de la 3 euro pe suta de kilometri, pentru autoturisme, şi va ajunge la 9 euro, pentru TIR-uri.
Mai exact, taxa de autostradă va fi calculată în funcţie de tipul vehiculelor, tariful de bază f