O vizită la uzinele faimoase ale Companiei Boeing merită orice efort. Drumul lung de la Bucureşti la Seattle, pe coasta de vest, imediat sub graniţa cu Canada, vecin cu oraşul olimpic Vancouver, este răsplătit pe deplin. Am vizitat în câteva rânduri atât centrul aeronautic de la Toulouse, unde se construieşte gigantul A 380, cât şi uzina de la Sevilla a aceluiaşi Concern Airbus, care se pregăteşte de asaltul final spre livrarea primelor aparate de transport militar A-400.
Oferta celor de la Lufthansa de a fi martor, la faţa locului, a ultimelor pregătiri pentru recepţionarea avionului transcontinental Boeing 747-8 a fost, aşadar, în primul rând o provocare profesională, dar şi un „cadou” neaşteptat venit să-mi alunge regretul că tocmai plecam, după 40 de ani de muncă în Casa Scînteii, cu „cortul” redacţiei într-un spaţiu nou, modern şi impersonal.
După un zbor efectiv pe ruta Frankfurt-San Francisco-Seattle de circa 17 ore, drumul de la Aeroportul Tacoma spre oraşul-emblemă a statului Washington aduce primul contact cu industria aerospaţială. Trecem pe lângă o uzină de mentenanţă a aparatelor Boeing şi vedem, din fuga autocarului, un muzeu al aviaţiei, socotit printre cele mai mari din lume. Seattle răsare dintre apele unui arhipelag dantelat care iese spre Pacific şi din munţii care primiseră prima zăpadă.
O metropolă plasată într-un cadru natural excepţional, care şi-a adunat vigoarea din asaltul căutătorilor de aur spre Alaska şi acum, în ultimele decenii, din industrii de vârf şi comerţ. Sediile companiilor Boeing, Microsoft, Starbucks, dar şi al unor universităţi renumite fac din Seattle oraşul considerat cu cei mai culţi locuitori din Statele Unite.
Jet City
Seattle are şi denumirea de Jet City, datorită puternicei influenţe a companiei Boeing asupra întregii regiuni Pacific Northwest. Uzinele din Everett, de lângă Seattle,