"Nu mai vreau sa aud justificari. De acum vreau sa aud solutii." Asa a spus echipei sale de manageri Jeffrey Immelt, CEO al General Electric (GE), conform unei editii recente a revistei americane Fortune.
"Nu mai asteptati sa iesim din criza, ci trebuie sa ne invatam sa traim cu ea. Trebuie sa fie ceva comenzi de locomotive prin Egipt. Asta vreau sa aud, nu lamentari", a explicat directorul GE, una din cele mai mari companii americane.
Multi manageri, inclusiv in Romania, au inca impresia ca traiesc un vis urat si ca se vor trezi la un moment dat. Ei tot intreaba: cand se termina criza, cand se termina? Dupa ani in sir de plus 20% sau plus 50% la afaceri si profit este greu de admis situatia din prezent, cand unele piete s-au prabusit si cu 90%.
Pentru proprietari, miza este acum sa deceleze care sunt managerii care contribuie intr-adevar la mersul afacerii si care sunt cei care mimeaza participarea.
Toti spun: este criza, piata scade, clientii nu mai vor sa cumpere, nu putem lansa produsul X sau Y.
Dar acestea pot fi foarte bine justificari pentru lipsa de initiativa sau de adaptare la piata. Asa cum pe perioada de crestere generalizata a economiei erau destui manageri aterizati in diverse organizatii care raportau cresteri de 100% ca pe o extraordinara realizare personala, in situatia scaderii generalizate din prezent prima tendinta este sa se puna diminuarea vanzarilor in spatele pietei.
Dar cu sau fara cresteri ale creditului de 50% intr-un an, lumea se invarte in continuare. Oamenii tot mananca si beau (poate mai putin la restaurant), calatoresc (poate mai mult cu autobuzul), merg in parc in loc sa mearga la film poate, dar se misca.
Oamenii cheltuie cu 50% mai putin, sa spunem, pe computere, dar de unde le cumpara acum? Mai mult din online? Datele de pe piata romaneasca de profil arata o schimbare de lider pe IT&C: un com