Bulgaria ar putea servi drept exemplu pentru modul în care trebuie construite şi puse în operare autostrăzile. Declaraţia, citată de Agenţia bulgară de Ştiri Focus, aparţine comisarului european pentru politică regională, Johannes Hahn, care, în urmă cu câteva zile, a vizitat podul de la Calafat-Vidin, împreună cu premierul Victor Ponta şi omologul bulgar al acestuia.
Comisarul european a făcut declaraţia în Bulgaria, în timpul vizitei pe drumul care face legătura între Autostrada Haemus şi şoseaua de centură a Sofiei. Legătura rutieră va fi finalizată şi deschisă circulaţiei în luna mai 2013.
Lungimea totală a tronsoanelor de autostradă din Bulgaria este de 534,41 de km, iar în construcţie se află alţi 177,01 km, potrivit celor mai recente date disponibile. În luna iulie, autorităţile bulgare au inaugurat mai devreme cu câteva luni decât se prevedea în contract două secţiuni din autostrada Tracia, după cum au anunţat la acea vreme oficialii bulgari, citaţi de novinite.com. România are circa 400 de km de autostrăzi deschise circulaţiei.
Bulgaria, dată ca exemplu şi în ce priveşte absorbţia fondurilor europene
Pe de altă parte, agenţia de ştiri relevă că Johannes Hahn a lăudat Bulgaria şi în ce priveşte absorbţia fondurilor europene, menţionând că Bulgaria ar putea fi un exemplu pentru alte state şi la acest capitol.
Nici unul dintre programele operaţionale ale Bulgariei nu a fost suspendat sau blocat, a mai spus comisarul european. Curtea Europeană de Conturi a confirmat gestionarea corectă din partea Bulgariei a banilor europeni, a adăugat Hahn.
Aşa-numitele "niveluri de eroare", care au provocat suspendarea multor programe europene pentru state membre, în cazul Bulgariei sunt mai jos de limita cerută de 2%, mai arată sursa citată.
„Sunt extrem de impresionat de ceea ce am văzut, nu numai pe această autostradă c