Serviciul de Ambulanță și Inspectoratul pentru situații de urgență Cluj și-au unit forțele pentru a salva mai repede viețile oamenilor. Medici și pompieri vor primi apeluri de urgență în același dispecerat. Această modificare s-a făcut pentru a reduce timpul de redacție al medicilor în situații de urgență.
De peste 25 de ore, de când s-a instalat noul dispecerat la nivelul județului Cluj, s-a redus timpul de redacție cu mai bine de două minute. Noul sediu unde se vor primi apelurile de urgență este ameneajat în cadrul clădirii ISU Cluj, astfel încât costurile au fost minime.
"Ceea ce a am făcut noi este un pas spre ceea ce se numeşte dispeceratul integrat. Dispeceratul este un proiect în derulare, finanţat de Consiliul Judeţean. Ieri, la ora 11:45, a intrat în funcţiune dispeceratul comun ISU - Ambulanţa Cluj. E primul pas spre ceea ce vom încerca să facem anul acesta. Dispeceratul comun înseamnă că toate apelurile legate de urgenţele medicale vin în acest dispecerat de unde se dispecerizează împreună de către ISU şi Serviciul de Ambulanţă al Judeţului Cluj. Sunt patru oameni de la Serviciul de Ambulanţă, un medic coordonator, doi operatori şi un operator radio şi trei oameni de la ISU care lucrează în acelaşi loc şi fac împreună dispecerizarea cazurilor medicale sub coordonarea medicului de la Serviciul de Ambulanţă, cel care decide în ceea ce priveşte cazurile medicale. Tot acolo vin şi tot ce înseamnă apeluri de urgenţă care ne privesc pe noi, pe pompieri. E un loc în care experiemtăm nişte proceduri de lucru, pe care le-am gândit de foarte multe ori", a declarat Vasile Şomlea, şeful ISU Cluj.
"De când a intrat a intrat această echipă comună au fost 234 de cazuri, de tot felul. A început să scadă acel timp de reacţie - ajunge informaţia mai repede la maşină, maşina ajunge mai repede la caz. Comunicarea este totul, comunicarea între angajaţii S