In ultimele saptamani ale anului trecut, magazinele online s-au confruntat cu o cerere mare de computere portabile si camere foto. Cumparatorii s-au mai aratat interesati si de monitoarele LCD sau diverse componete de PC, au declarat reprezentantii unora dintre principalii jucatori din retailul online.
"Exista o crestere de cinci ori fata de luna decembrie 2006, insa vorbim de o crestere fireasca pe fondul dezvoltarii pietei online, pe de o parte, si al investitiilor in promovare si logistica pe care le-am facut in ultimul an, de cealalta parte", a declarat pentru ZF Madalin Durca, marketing manager la PCfun.ro.
Magazinul a inregistrat in ultimele zile ale anului o medie zilnica de 240 de comenzi, din care 60% sunt din afara Bucurestiului.
De cealalta parte, eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, a inregistrat o crestere in luna decembrie de peste doua ori mai mare decat cea din luna similara a anului 2006, un aport important fiind adus de promotiile cu ocazia aniversarii a sase ani de la lansarea magazinului.
"Dupa promotia aniversara eMAG 6 ani, numarul comenzilor s-a stabilizat in jurul a 2.500 pe zi. 60% din volumul total al produselor vandute ajung la clienti prin intermediul firmelor de curierat cu care colaboram, restul fiind impartit intre flota proprie care asigura livrarea si clientii care prefera sa le ridice personal din showroom-ul eMAG in urma comenzii online", a precizat Florin Pravai, director al diviziei produs a eMAG.
In cazul PCfun, ai carui clienti provin in proportie de 60% din provincie, 90% din comenzi sunt livrate prin firmele de curierat.
Pentru a face fata cererii mari din aceasta perioada a anului, magazinele au fost nevoite sa extinda intervalul in care se opereaza livrarile, precum si stocuri pentru cele mai solicitate produse.
"In perioada sarbatorilor, se extinde durata livrarii datorita