O femeie reclamă că pentru un credit de 2.300 de lei trebuie să achite de peste 10 ori mai mult. Ea susţine că a fost penalizată că a plătit înainte de termen.
Compania de creditare EFG Retail Services este acuzată de clienţi de practici incorecte în calcularea dobânzilor şi a penalităţilor. Societatea se apără şi aruncă vina pe clienţi.
Ploieşteanca Gabriela Coroiu se luptă de patru ani cu EFG Retail Services, firmă specializată în celebrele "credite cu buletinul". A împrumutat puţin peste 2.000 de lei pentru aparatură casnică şi spune că a plătit rate care, cumulate, ajung la aproape de trei ori suma creditului. Mai mult, spune ea, firma i-a solicitat achitarea unei restanţe de 3.300 de lei şi 18.000 de lei penalităţi pentru închiderea liniei de creditare. Astfel, pentru creditul de 2.300 de lei, a ajuns la aproape 30.000 de lei.
Cum a plătit reclamanta
"Uneori, în funcţie de venituri, se întâmplă să achit şi înainte de data stabilită. Alteori, plăteam şi după, la o diferenţa de o zi, maximum două. La un moment dat, am primit un telefon de la EFG şi m-au anunţat că am o restanţă destul de mare. Când am cerut detalii, am aflat că de fapt nu trebuia să plătesc înainte de data stabilită, pentru că nu se considera că am plătit rata lunii în curs, ci doar se scădea din datorie, şi mai primeam şi penalităţi de 35-45 de lei la zi. Am rămas blocată", îşi aminteşte femeia.
Consecinţa: executare silită
Calvarul creditului cu buletinul a continuat. "Valoarea creditului era mereu în creştere. Am fost într-un fel sfătuită să vând ceva din casă sau chiar locuinţa pentru a-mi plăti datoria. M-am enervat, pentru că şi aşa mă prosteau pe faţă, iar acum îmi spuneau să-mi vând casa. Nu am mai plătit şi i-am rugat să vină cu contractul şi cu sumele plătite de mine să le calculăm. Un an nu m-au mai contactat. De curând, după aproape un an, am fost s