In recesiune, perioada in care uneori moralul angajatilor este fragil, angajatorii incep sa se gandeasca la noi oportunitati de crestere a randamentului angajatilor, una dintre ele fiind masajul la locul de munca.
Luminita Miron (foto), unic actionar al Aydo, a demarat o astfel de afacere in anul 2008. “Ideea a venit mai mult in gluma, la o cafea, cu cativa prieteni. Ne-am gandit ca merita incercat si am inceput sa studiem piata, care e competitia, targetul si asa mai departe”, spune ea.
Anul trecut, firma a generat afaceri de cateva zeci de mii de euro si are marja de profitabilitate de 10-12%.
In prima faza, Luminita Miron a angajat cativa colaboratori si a incheiat un contract cu aeroportul Otopeni, unde a executat cateva sute de masaje. Aici, spune ea, firma si-a desavarsit un stil propriu de masaj, un lucru important si, adauga Miron, diferentiator fata de ceea ce face concurenta.
Oficialii Aydo estimeaza ca pe piata sunt patru jucatori importanti, iar printre concurentii Aydo de pe piata locala se numara Max-Relax sau Denis Style. “Este inca mult loc pe acest segment. La inceput insa ne-a fost greu, mai ales ca nici unul dintre noi nu avea experienta in a conduce o afacere, a crea un brand si a discuta cu potentialii clienti”, explica Miron.
Investitia initiala in demararea businessului a fost minima – circa 2.000 de euro – crearea site-ului, un maseur angajat, un scaun special de masaj. “Primii clienti i-am gasit printre recomandari si firmele unde lucrau prietenii nostri. Targetul firmei sunt corporatiile medii si mari, cu mai mult de 15-20 angajati, care doresc sa ofere un alt avantaj, o forma de relaxare la birou care ar duce la cresterea productivitatii”.
Odata cu venirea crizei, lucrurile au inceput sa mearga mai greu. Firma a inceput sa ofere mai multe “demo-uri” gratute la companii mari. “Intr-o singura saptam