Şapte din cele opt cazane ale unităţii electrice a portavionului indian Vikramaditya (construit de ruşi) au ieşit din funcţiune în cadrul testărilor de pre-livrare, anunţă kommersant.ru. Din aceste motive transmiterea navei gigant forţelor militare ale Indiei se amână pentru cel puţin un an.
Cel mai mare vas militar din lume, construit vreodată pentru o ţară străină, portavionul indian Vikramaditya nu va ajunge nici în acest an în India.
Pornit la 8 iunie 2012 în prima dintre ieşirile de test pre-livrare de la şantierul naval militar Sevmash, din oraşul Severodvinsk, nordul Rusiei, portavionul indian Vikramaditya a trecut cu succes doar o parte din teste, susţine cotidianul Kommersant de la Moscova.
Potrivit ziarului rus, nava aşa-şi nu a reuşit să accelereze la viteza maximă. "Când s-a încercat accelerarea la viteza maximă, portavionul pur şi simplu s-a oprit. S-a constatat că au ieşit din funcţiune şapte din cele opt cazane ale instalaţiei de generare a energiei electrice", scrie Kommersant. În consecinţă, nava militară a revenit în port pentru a fi reparată şi este evident că până la 4 decembrie 2012, de Ziua Flotei Maritime Militare indiene, aceasta nu va putea fi transmisă Indiei.
Totodată s-au depistat şi alte defecţiuni la această navă militară
Portavionul Vikramaditya, adică Viteaz precum soarele, a fost achiziţionat de India în anul 2004 la un preţ de un dolar.
Denumirea iniţială a navei era Baku, apoi Amiral Gorshkov şi a fost lansat pe apă încă în anul 1987 fiind primul şi singurul crucişător portavion din cadrul proiectului 1143.4, realiozat de Uniunea Sovietică.
Prima şi singura expediţie de patrulare în Marea Mediterană s-a soldat cu pierderea a unui avion şi a unui helicopter. După aceasta a stat mai mult în port.
În anul 1994, în urma unui incendiu la bordul navei, au murit 6 persoane.
Tot în acest an