Expertii sunt de parere ca numai resturile avionului Airbus A330 vor "vorbi" despre cauzele prabusirii acestuia, pentru moment fiind posibile doar ipoteze, pe baza teoriei si precedentelor cunoscute. Ipotezele mentioneaza o explozie, echipaj lesinat, fulger, turbulente, sau spargerea unei ferestre din cabina pilotilor. Cu toate acestea, exista semne de intrebare de genul: de ce au asteptat francezii atat de mult timp pana au transmis stirea si de ce atata secretomanie privind lista numelor? Misterul care inconjoara acest dezastru aviatic este intors pe toate fetele de experti cu mare experienta, in presa italiana consultata de Agerpres.
"Imposibil ca pilotii sa nu fi reusit la timp sa lanseze Mayday (semnalul de primejdie, Distress signal). Ma gandesc ca o fi avut loc o explozie la bord sau pilotilor li s-a facut brusc rau", spune comandantul Francesco D'Arrigo, pilot de cursa lunga la Alitalia, de 12 ani pilotand un Airbus, care a ridicat semne de intrebare privind "tacerile si intarzierile" din partea francezilor in a difuza stirea, noteaza ziarul italian La Repubblica.
"O afacere misterioasa, cel putin pana acum, care seamana foarte mult cu ceea ce s-a intamplat cu avionul DC-9 Itavia", a afirmat judecatorul Rosario Priore, care a anchetat accidentul cunoscut sub numele de "macelul de la Ustica" (dezastru aerian in care si-au pierdut viata 81 de persoane, intre insulele Ustica si Ponza, la 27 iunie 1980, cand un avion de linie apartinand companiei Itavia s-a rupt in zbor fara avertisment si a disparut in mare, n.red).
Comandantul D'Arrigo vorbeste despre un avion foarte avansat, cu comenzi digitale si a explicat ca au existat unele probleme in trecut atunci cand el si colegii sai din intreaga lume au fost nevoiti sa treaca de la vechiul echipament mecanic la echipamentele foarte moderne experimentate pe avionul F-15 al aeronautici