Pe o coperta recenta a revistei britanice de moda Grazia au aparut titluri de-o schioapa precum "Calcaie in vremuri de criza a creditelor", pentru a inveseli cititoarele in contextul economic actual.
De asemenea, publicatiile rivale, Best si Marie-Claire, vestesc "moda in vremuri de criza a creditelor" pe prima pagina, scrie The Wall Street Journal. Criza creditelor a condus la implicatii mult mai profunde decat programele de salvare derulate in cazul bancilor. Termenul s-a infiltrat puternic in cultura populara, devenind o lozinca indreptata catre britanicii care nu aveau anterior nicio conexiune cu sectorul financiar. Vanzatorii si retailerii invoca criza pentru a transmite exact opusul si pentru a-i determina pe consumatori sa cheltuiasca.
Retailerul britanic Selfridges a inceput sa comercializeze o noua linie de dulciuri numita "criza creditelor". Compania a vandut 5.000 de pachete in valoare de 3,99 lire sterline (4,76 euro) fiecare, continand bomboane de caramel glazurate cu ciocolata. Acestea constituie in prezent unul dintre cele trei cel mai bine vandute produse ale departamentului de cofetarie de la Selfridges.
Henry Kaye, o companie care vinde online sau catre alti retaileri rochii de mireasa, a lansat pe site-ul oficial o sectiune numita "Stil de nunta caracteristic crizei creditelor - Nunti in functie de buget", unde clientii pot gasi "rochii pentru domnisoare de onoare" la mai putin de 84 de dolari (100 de euro). Proprietarul Sharon Gavin a declarat ca prin aceasta noua sectiune, vanzarile au fost stimulate. "Criza creditelor este subiectul fierbinte in acest moment. Toata lumea discuta despre aceasta."
In prezent, americanii nu sunt singurii care strang cureaua cand vine vorba de finante personale, alimentand brusc sicul ieftin si moda recesionista. Si englezii se trezesc din euforia consumerismului care a generat o peri