Mai multe companii străine care au câştigat contracte grase la licitaţie nu se grăbesc să înceapă reabilitarea şoselelor. Autorităţile ne asigură însă că situaţia nu este gravă şi că firmele încă mai au timp pentru a efectua lucrările de reconstrucţie.
Lucrările la patru proiecte de reabilitare a unor segmente de drumuri naţionale, în valoare totală de circa 528 de milioane de lei, nu au demarat încă, a anunţat ieri, la şedinţa Guvernului, Anatol Şalaru, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor.
Potrivit ministrului, cele mai mari întârzieri se atestă la proiectul de reconstrucţie a opt kilometri de şosea pe traseul Chişinău-Hânceşti, care urmează a fi realizat de consorţiul portughez Construcoes Gabriel AS Couto, în asociere cu Empresa de Construcoes Amandio Carvalho SA şi Rosas Construtores. „Deşi a fost sesizată de câteva ori referitor la necesitatea de a începe lucrările, compania nu a importat în ţara noastră niciun utilaj sau vreo unitate de tehnică pentru realizarea proiectului", a spus ministrul.
În acelaşi timp, Anatol Şalaru este convins că antreprenorii au încă timp suficient pentru a repara drumul. „Termenul de executare a lucrărilor este de 18 luni şi expiră la 11 noiembrie 2012. Ţinând cont de faptul că este vorba de un segment de numai opt kilometri, firma poate reuşi să execute la timp lucrările", a afirmat oficialul.
TERGIVERSĂRI DE SUTE DE MILIOANE DE LEI
Un alt proiect cu întârzieri, dar ceva mai mici, este cel de reconstrucţie a 16 kilometri pe traseul Bălţi-Sărăteni, în valoare de 123,5 milioane de lei sau 7,71 milioane per kilometru. Dreptul de a realiza lucrările a fost câştigat de compania română Pa&Co International, care face parte din imperiul financiar al milionarului Costel Căşuneanu (locul 22 în topul celor mai bogaţi români). După mai multe scrisori adresate de minister, Pa&Co International a în