În prima jumătate a anului, majoritatea companiilor de recrutare din Romånia dădeau ca sigură o creştere a veniturilor cu 50%-60% faţă de 2007. Cåteva luni mai tårziu, estimările s-au înjumătăţit, iar pentru 2009 dau cu minus. În ultimii trei ani, firmele de recrutare s-au înmulţit aproape necontrolat. Mihaela Perianu, Managing Partner Aims şi membră cu vechime a celei mai reprezentative organizaţii autohtone a specialiştilor în resurse umane, HR Club
În prima jumătate a anului, majoritatea companiilor de recrutare din Romånia dădeau ca sigură o creştere a veniturilor cu 50%-60% faţă de 2007. Cåteva luni mai tårziu, estimările s-au înjumătăţit, iar pentru 2009 dau cu minus.
În ultimii trei ani, firmele de recrutare s-au înmulţit aproape necontrolat. Mihaela Perianu, Managing Partner Aims şi membră cu vechime a celei mai reprezentative organizaţii autohtone a specialiştilor în resurse umane, HR Club, explică felul în care a crescut piaţa într-un timp atåt de scurt: „o mulţime de tineri care lucrau pentru diverse companii de recrutare şi training şi-au deschis în această perioadă aşa-zise firme de apartament. Astfel de afaceri sunt tentante, pentru că investiţia iniţială este mică“. Tentante, este adevărat, doar că, avertizează directoarea AIMS, „într-o perioadă de criză, exact aceste companii dispar primele“.
Consultantul George Butunoiu evaluează numeric creşterea exagerată a pieţei: „Am văzut o listă cu peste 130 de firme numai în Bucureşti, şi acestea numai din råndul celor care şi-au declarat recrutarea ca obiect principal de activitate. Dacă se iau în calcul şi cei care fac recrutare ocazional, lista este mult mai lungă“.
Cel mai negru scenariu: exit pe toată linia
Prezent pe piaţă încă de acum 16 ani, Butunoiu a mai resimţit o dată efectele unei crize financiare. Ce s-a întåmplat atunci? „Ca şi în 1998, dacă nu se va ameliora rapi