Iveco Massif înseamnă întoarcerea la valorile tradiţionale ale unui tot-teren autentic. Cu punţi rigide pe faţă şi pe spate, suspensii pe foi şi diferenţial blocabil spate, Massif se simte excelent pe drumuri vitrege, unde n-are prea mulţi adversari
După ani întregi în care segmentul off-road s-a îmbogăţit cu tot felul de SUV-uri dotate cu mai multă electronică sub capotă decât forţă şi transmisie, Massif reînvie acum un spirit aproape dispărut. Dacă la exterior întoarcerea în timp este chiar şi mai pregnantă, elementele de design situându-se la tendinţele din anii '60-'70, tehnologia care ajută maşina să defileze prin zone aproape inaccesibile pentru alte pretendente din aceeaşi clasă foloseşte de asemenea câteva dintre atuurile generaţiei de aur pe zona off-road. Concret, alături de Nissan Patrol, Land Rover Defender şi Mercedes G-Klasse, Massif beneficiază de punţi rigide faţă-spate, lucru care îi defineşte din start caracterul de off-roader autentic. Inspirat din Santana Anibal PS10 (care nu este altceva decât un Land Rover cu motor Iveco produs sub licenţă proprie în Spania de prin anii '60), Massif arată cu adevărat retro. La fel ca şi predecesorul său indirect, este o maşină care în special se adresează instituţiilor care desfăşoară activităţi în zone mai delicate. În principal, Massif a fost creat pentru a avea atribuţii utilitare, putând fi folosit de armată, pompieri, ambulanţă, companii de telecomunicaţii, ocoluri silvice, staţii meteo şi alte servicii speciale, dar poate produce senzaţii excelente pentru amatorii de off-road doar în scop recreaţional. De altfel, maşina este disponibilă în mai multe variante de caroserie, dintre care se disting trei. Station Wagon cu cinci uşi are ca target de bază instituţiile menţionate mai sus, în timp ce versiunea cu trei uşi este perfectă pentru drumuri înguste de munte, având mai degrabă un scop turi