Licitatia prin care compania Kantar Media a fost aleasa sa masoare audientele TV incepand de anul viitor este contestata de doua dintre companiile participante, MediaResearch si actualul furnizor al datelor de audienta, GfK Romania, dupa cum au spus pentru HotNews.ro reprezentanti ai acestora.
Lucia Antal, presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor, a spus la randul sau pentru HotNews.ro ca ARMA a primit o notificare din partea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor in privinta celor doua contestatii. Ea a precizat ca ARMA a transmis Consiliului raspunsurile sale, decizia CNSC fiind asteptata in perioada imediat urmatoare.
Procesul de selectie a viitorului furnizor al studiului national de masurare a audientei TV s-a desfasurat pe parcursul anului trecut si s-a finalizat la 17 ianuarie 2011. Atunci, Comisia Paritara formata din cinci membri CNA, cinci reprezentanti ai posturilor de televiziune si cinci reprezentanti ai agentiilor de publicitate a decis ca audientele sa fie masurate, de la 1 ianuarie 2012, de compania Kantar Media. La licitatie au mai participat GfK Romania, MediaResearch si Nielsen Company. Datele de audienta sunt instrumentul folosit pentru achizitionarea spatiului de publicitate TV.
Vezi detalii despre decizia finala a comisiei de licitatie aiciVezi ce spune Lucia Antal, presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor, despre procesul de selectie aici
Reprezentanti ai companiei MediaResearch (Republica Ceha) au spus pentru HotNews.ro ca aceasta a depus in data de 27 ianuarie o contestatie in care reclama:
lipsa de transparenta cu privire la documentatia de atribuire a contractului, deoarece aceasta nu a cuprins informatii detaliate si complete privind criteriile de atribuireinexistenta unui sistem de factori de evaluare a ofertelor si faptul ca documentatia de atribuir