Confruntati cu o criza financiara acuta, consumatorii americani isi reduc cheltuielile, situatia din ultima perioada indicand mai degraba o accentuare a colapsului economic decat o imbunatatire. Viitorul arata sumbru, cu somaj ridicat si fara bani in buzunar.
Ca urmare a diminuarii valorii caselor si a pretului tot mai mare al benzinei, americanii au devenit mai cumpatati. Mai mult, saptamanile anterioare au demonstrat aria extinsa antrenata de criza financiara, de pe Wall Street pana la Washington si mai departe, consumatorii devenind mult mai sceptici in privinta achizitiilor de produse, scrie International Herald Tribune. Aceasta turnura a situatiei ar putea avea implicatii importante, atat in SUA, cat si in cazul exportatorilor asiatici si nu numai. Cu toate ca guvernul incearca o resuscitare a sistemului financiar, consumerismul american se reduce drastic, fapt demonstrat de trendul descendent in domeniul vanzarilor de automobile, al traficului aerian si chiar al jocurilor de noroc. Spre sfarsitul trimestrului trei s-a remarcat primul declin economic trimestrial din ultimele doua decenii, in pofida expectativelor economistilor care preconizau macar o crestere modesta a economiei per ansamblu. "Zilele anterioare au fost devastatoare pentru consumatorul american", a afirmat Walter Loeb, presedintele Loeb Associates. El sustine ca stirile negative legate de situatia economica din SUA au inceput sa adevereasca previziunile, cu totii simtindu-se, de altfel, "saraci". Piata fortei de munca slabita, conditiile severe de creditare, scaderea continua a valorii imobiliarelor arata un viitor incert. Claudia Prindiville, in varsta de 41 de ani, spune ca bugetul familiei nu a suferit inca din cauza crizei, insa se vede nevoita sa adopte masuri de precautie pe viitor. Consumul sprijina doua treimi din economia Statelor, insa a avut un nivel modest de crestere