După ce EVZ a relatat, în exclusivitate, că a dispărut contractul Bechtel, iar mai marii Executivului au decis rezilierea contractului, Corpul de Control al primului-ministru, Victor Ponta, a început să caute contractul în original dar și să verifice cum s-au făcut plăți la limita legii de sute de milioane de euro către americani. Sursa: ARHIVA EVZ
În urma controlului s-a stabilit cine a fost ultima persoană care a avut în custodie documentul original: Sorin SCARLAT inginer în cadrul Direcţiei de Proiecte a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale a României. EXCLUSIV. Omul care a semnat contractul Bechtel din partea României: „Contractul desecretizat, o compilație. ORIGINALUL a dispărut”
Mai mult, controlul a scos la iveală faptul că americanii ar fi primit lejer 40 de milioane de euro, prima dată, iar ulterior statul român a fost și mai generor: plătind 115 milioane de euro pe baza unei recomandări a unui consultant, deși documentul întocmit de specialiști, recomanda să se facă plățile după o analiză atentă pe care trebuia să o facă CNADNR-ul. Astfel, americanii au încasat nu mai puțin de 1,2 miliarde de euro, potrivit Raportului de Control.
Cum a dispărut contractul original
Deși mai marii ministerului condus de Dan Șova susțin că au trimis 32 de adrese la CNADNR, cei de la Companie nu au transmis contractul original, ci un răspuns că el nu mai există fizic în instituție, informație dezvăluită în exclusivitate de EVZ în ediția de print și online a ziarului Evenimentul Zilei de pe data de 1 august 2013, dezvăluire confirmată mai apoi de ministrul Dan Șova.
„Prin adresa 05.08.2013, Ministerul Transporturilor a comunicat faptul că la nivelul instituției nu se regăsește, în orginal, cntractul de proiectare și construire a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș,..., regăsindu-se doar o copie a variantei în limba română, care nu este c